Saç Hastalıkları

akne tedavi D

eri saç ve tırnağın sağlığı birbirine bağlıdır. Saçlı derinin problemli olması kepekli, yağlı, yaralı, kaşıntılı oluşu saç dökülmesine sebep olacaktır. Öncelikle deride var olan problem çözülmelidir. Saçlı derinin kızarıklık kaşıntı veya yarası sıklıkla ekzema, stres kökenli olur. Nadiren mantar enfeksiyonları da buna yol açar. Saç dökülmesinde tiroid hastalıkları, diabet, kansızlık veya bazen vitamin eksiklikleri ve yumurtalık kistleri de rol oynayabileceği için gerekirse tahlil yapılmalıdır.

Hastalığa bağlı saç dökülmesinin dışında mevsim geçiş dönemlerinde veya gebelik sonrasında 6 aya kadar devam eden saç dökülmeleri de sıkça karşılaştığımız durumlardır.

Genetik yatkınlıkla olan saç dökülmesinde kadın ve erkekte farklı şekillerde ortaya çıkar. Bu tarz dökülmelerde yaklaşım farklıdır.

Saç Dökülmesine Karşı Bunları Yapın
  • Saç dökülmesinin neden olduğunu bulmak ve ona göre ilaç başlamak şarttır.

• Hemen şampuan veya yağ bakımına başlamak bazen tam tersine olumsuz etki yapar ve dökülmeyi şiddetlendirir.

• Eczaneden tahlil yapılmadan rasgele alınan vitaminler genelde gereksizdir. Bu tarz tedavi tetkikle gerek varsa hekimin uygun göreceği süreyle başlanır.

• İster genetik ister hastalığa bağlı olsun saç dökülmesi tedavisinin en erken 3. Ayda yanıt vereceği unutulmamalıdır.

• Saç dökülmesi için genelde ek olarak  bölgesel tedavi uygulamaları önerilir. Mezoterapi, PRP bunların başında gelir. Bu işlemler hekim tarafından yapılır.

• Saç  bakımı veya uygulamalar kişinin saç yapısını değiştiremez. Saç ince telliyse kalın telli olamaz.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail