Et Benleri ve Siğiller

kadın_web E

t benleri; sıklıkla boyun kenarları, koltuk altı bölgesi ve kasıklarda görülen kadınlarda meme altında da yerleşen deri renginde bazen saplı bazen de cilde yapışık görünümlü olan oluşumlardır. Genelde 30’ lu yaşlardan itibaren ortaya çıkar. Görüntüsü dışında sıkıntı vermez. Ancak özellikle kol altı ve boyun çevresindekiler kıyafet ya da kolyenin yapacağı tahrişle kızarıp şişebilir veya renk değişikliği yapabilir. Bu bulgular et benlerinin alınmasını gerektirir.

Siğiller de et benlerine görüntü olarak çok benzemekle birlikte sebepleri  farklıdır. Vücudun herhangidir yerinde çıkabilir. Tedavisi için boyutlarına ve yerleşim yerine göre ya ilaç tedavisi ya da elektrokoter gibi işlemler yapılır. Siğile HPV adı verilen bir virüs sebep olur.

Bunlara Dikkat Edin
  • Siğil ve et beni görünüş olarak çok benzerdir. Ancak siğilde virüs olması nedeniyle bulaştırıcılık söz konusudur.

• Et benleri  kendiliğinden geçmez hatta zamanla sayıca artar ve büyürler. Koruyucu amaçla alınırsa tahriş olma, kanama kopma ihtimalleri ortadan kalkar. Komplikasyon olmadan tedavisi yapılırsa işlem çok kolaydır. Patolojik inceleme gerekmez.

• Yapılan bilimsel çalışmalar et benlerine erken yaşta ve çok sayıda  sahip olanların İnsülün direnci riski taşıdıklarını tespit etmiştir.

• Siğil tedavisi sırasında mümkün olduğunca erken dönemde tedaviye başlanması iyileşmeyi kolaylaştırır. İlerlemiş ve direnç kazanmış siğillerde i bazen aylarca tedavinin devam  etmesi gerekmektedir.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail